Konferens och helt andra doningar

Vad finns det egentligen för bra hotell i Göteborg? Hotell att boka konferens i Göteborg, om vi ska definiera och nischa ytterligare. Ett givet svar är: det finns massor, nästan för många att välja mellan. Åtminstone kan jag som konferensbokare uppleva det så vid flera tillfällen. Men ett bra knep att då att alltid välja konferensanläggning i Göteborg mot bakgrund av vad hela grejen med konferensen är. Och med "grejen" så menar jag syftet eller målet eller "poängen" med konferensen. Jag brukar faktiskt alltid börja med att fråga det när jag ombeds att bara sådär pang rätt upp och ner boka en "bra konferensanläggning". Fråga: vad vill ni med konferensen? Är meningen att de anställda ska få ha det gött och bara slappa och äta och kanske på sin höjd lyssna på en föreläsning, eller vad? Eller är meningen att de ska jobba hårt och kanske rent av komma fram till nya, viktiga lösningar för företagets närmsta framtid?
Vad som är målet med företagets konferens Göteborg kommer i allra högsta grad att styra vad jag betraktar som en bra konferensanläggning. Det är lite som att man först måste veta vilken typ av lopp det är frågan om, innan man köper löparskorna. Ska man springa hundra meter så behöv spikskor, men är det maraton så krävs helt andra doningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0